>

KÜLTÜR-SANAT

Taş-Yüz-Ler

“Taş Yüzler” sokakta üretilen anlam ile, dilsel bir göstergeye dönüştürülmüş çizgi arasındaki “teğet” üzerinedir.
 
   
 
 
     

Türk fotoğraf sanatçılarının en seçkinlerinden biri olan Kamil Fırat için dünyayı tanımlamanın, algılamanın, görmenin ve buna dair bir şey söylemenin yolu fotoğraftır. Bir çok uluslararası müze ve özel koleksiyonda fotoğraf ve baskıları yer alan sanatçı, tamamen unique işlerden oluşan bu sergisinde, içinde yaşadığımız zamana bir metafor üzerinden bakıyor.

Fotoğraf gerçek dünyanın nesnelerini barındırır. Bu nesneler tekil anlamlardan oluşmaz. Yan anlamlarıyla ilişkilendirilir. İzleyicinin algılamasının da bu yan anlamlardan olmasını tercih eder sanatçı. Kullanılan nesnenin aynı zamanda bir metafor olabileceğinin görülmesini isterler. Bunun için seyirci düşünür.



“Taş Yüzler”; insan bedenine ait bir form ile, insanın ürettiği kültürel nesne olan “çizgi” arasındaki dokunmadır. Bu dokunmalar “teğet” lerde hayat bulur. Çizgi, dokunduğu her formun ağırlığı ile esner ve sonsuzun temsiliyetinden, sınırlılığın temsiliyetine geçer. Sınırlanmış her çizgi artık dilsel bir göstergedir.



İlki ‘Ufka Dair’ olan bir üçlemenin 2. Parçası olan TAŞ YÜZ LER ‘de Kamil Fırat ,çekmiş olduğu antik heykel fotoğraflarına daha sonra çizgisel bazı müdahalelerde bulunur. Sanatçı müdahalelerinde, bir önceki sergisinde olduğu gibi, istikrarlı bir biçimde belli bir yöne gidebilen, kararlı, güvenilir, sağlam, kesin, açık, net, yalın olan düz çizgiler kullanmamış, eğri çizgilerle müdahalede bulunmuştur. Gördüklerimize yüklediğimiz anlamlar, onları ilişkilendirdiğimiz gerçek hayattaki benzerleriyle ilgili olduğu kadar bağlamları ve nasıl kullanıldıklarıyla da şekillenir. Eğri çizgi, bir yön değiştirmeyi içerdiğinden kararsız bir etki yaratır ve aynı zamanda aktif çizgilerdir. Düz çizgilerin aksine, dolaylı, pasif, doğaya ait , çocuksu, romantik, yumuşak, organiktir.



İzleyicinin bu metafora ve çizgilere yüklediği anlam doğrudan doğa ve yaşam deneyimleriyle ilgilidir. Bu sergide izleyici acaba bu TAŞ-YÜZ-LER’ e ne gibi anlamlar yükleyecek?

Kamil Fırat Kimdir?

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (İstanbul) Öğretim Üyesi.
Adatepe Taş Mektep (Çanakkale) Kurucularından.

Kişisel Sergiler (son 15 yıl) İstanbul Kare Sanat Galerisi ÖZNE : HİLMİ YAVUZ (1996), Museum Bochum-Almanya KAPADOKYA (1996), Stedelijke Academie voor Beeldende Kunsten BERCHEM- BELÇİKA KAPADOKYA (1996), İstanbul Resim Heykel Müzesi KIYI, (2002), İstanbul Tophane-i Amire Kültür Merkezi KUBBE (2004), İstanbul Karşı Sanat Galerisi PANDORA/DA (2005), Ghar El Melh Tunus KUBBE, (2006), İstanbul G-Art Sanat Galerisi’ “UFKA DAİR” (2007), İstanbul Kare Sanat Galerisi KÖK (2008), İstanbul G-Art Sanat Galerisi GÜNEBAKAN-ARTAKALAN (2008), İstanbul Fotoğrafevi KENT DÜŞ…TÜ (2010).

Kişisel Gösteriler Atlar (1987), Kuşlar (1990), Kent üçlemesi...Birinci Bölüm.“K.B.’nin Kent Düşleri (1991), Kent Üçlemesi...İkinci Bölüm.Kent Düş...tü. (1993), Kent Üçlemesi...Üçüncü Bölüm. Düş Kentleri (1995) ve Pervanenin öyküsü (1997) gösterilerini hazırladı.

Fotoğrafları, Belçika ANVERS Fotoğraf Müzesi, Almanya Bochum Müzesi, İstanbul Modern Koleksiyonuna alındı. Birçok özel koleksiyonda fotoğraf ve özgün baskıları yer almaktadır.

Yayınlanmış Kitaplar: ATLAR (1989), KIRKPINAR YAĞLI GÜREŞLERİ (1994), KAPADOKYA (1996), Özne: HİLMİ YAVUZ (1997), PERVANE (2000), KIYI (2003), KUBBE (2004), PANDORA/DA (2005),GÜNEBAKAN-ARTAKALAN (2007), 1994 (2007), DÜŞ KENTLERİ (2008), KÖK (2008), GEÇMİŞ ZAMAN DEFTERLERİ (2008), ADATEPE (2009)

TAŞ-YÜZ-LER isimli sergi 4 Ekim – 20 Kasım 2011 tarihleri arasında Pazartesi günü haricinde her gün saat 11:00 – 19:00 arası gezilebilir.

Her sergide olduğu gibi bu sergide de galeri gelirinin tamamı AÇEV (Anne Çocuk Eğitim Vakfı) ‘ e bağışlanacaktır.

 

Favorilerinize ekleyinAnasayfaya dönPaylaşın
cosmoturk önerisi
GÜNLÜK FALINIZ
HAVA DURUMU
Anket
Aşk mı, Para mı?
Aşk
Para
>